mandag 16. februar 2009

Tel Aviv - som en europeisk storby

Jeg ankommer Israels metropol paa Central Busstation og vandrer litt rundt i det jeg opplever som en veldig sliten bydel, men dog med en viss form for sjarm.


Tro om det ikke er er Tel Avivs mange fremmedarbeidere bor.

Jeg trasker videre, bort til noen skyskrapere, toft, jeg liker saanne moderne greier :-)
Nederst paa bildet er det jeg tror er den gamle busstasjonen, med et vesentlig mer moderne skue i bakgrunnen.
Jeg tar taxi ned til stranden, og opplever til min store fornoyelse at Aroma, som jeg antar er Israels svar paa Starbucks, har aapent selv om det er sabbat.
Paa Aroma moeter jeg paa denne toeffe marokanske joeden...

Toeffe mannen
Etter en hyggelig samtale labber jeg langs stranden med Jaffa som maal. Jeg faar en skikkelig herlig sommerfolelse i magen mens jeg tenker paa dere stakkars der hjemme som fryser i opptil 10-15 minus. Kan imidlertid troeste deg med at jeg snart kommer hjem og fryser sammen med.
Paa min vei til Jaffa (som du ser i bakgrunnen)


Surfere - endelig kommer kongeBoelgen. Jeg misunner dem!



Ikke bare surfere som gleder seg


En patriot med rytme


En usedvanlig hyggelig ung mann


Jeg tar meg velfortjent hvil i Jaffa. For en utsikt!


Etter den gode og lange hvilen moeter jeg Eli, Randi og Ingjerd to lokale (venner av Ingjerd). Vi nyter Tel Aviv sammen resten av dagen


Reisefoelget minus to stk.


Solnedgang :-)







1 kommentar: