tirsdag 17. februar 2009

Nablus

Nablus er en av de storste byene paa vestbredden og etter min mening den peneste. Byen ligger pent plassert mellom hoeye fjell, man skal ha det til at den er en av verdens eldste. Jeg liker at jeg ikke paa noen maate blir sett paa som en vandrende lommebok som man lett gjoer i Oest-Jerusalem og Hebron. Jeg kan slappe av her.
Som du vil se paa noen av bildene er det ikke mangel paa ruiner. Pussig at de ikke er blitt tatt bedre vare paa tenker jeg. Et sted ble visstnok odelagt under den andre intifadaen. Jeg er glad at vaar venn som jeg ble kjent med paa tempelhoyden i Jerusalem kunne vise oss disse obskure stedene.



Jeg og min venn fra Nablus


Sauer som beiter i ruinene. Jon lurte paa hva riksantikvaren ville ha sagt ;-)




En elgammel by


Dette skal etter sigende vaere en elgammel kongegrav. Urstilig!


Minstemann i en familie vi drakk te hos


Nablus i fugleperspektiv



Argila-paradis


I arabisk land er det vanlig med fysisk kontakt mellom gutter. I Nablus mente vi aa observere det hyppigere enn andre steder paa vestbredden



Turistattraksjonen som ble oedelagt under intifadaen



En Nabluser som er veldig glad i fotball. Bare synd at det er feil lag!!

2 kommentarer:

  1. He he... Det om riksantikvaren var gøy... :-) Fikk nesten lyst til å ta en tur dit selv!

    SvarSlett
  2. Hehe..ikke sant. All ære til Jon for den kommentaren ;-)Du faar lese innlegget på bloggen hans. Morsomt innlegg! Snakkes :)

    SvarSlett